Resurse

A. Temele de învățat pentru examen la PEDAGOGIE  I, la anul I Teologie – Ortodoxa (din Constantin Cucoș, Pedagogie, ediția a II-a și a III-a, Editura Polirom, Iași)

 (NOTĂ: paginile diferă de la o ediție la alta, titlurile sunt aceleași)

 PARTEA ÎNTÂI: INTRODUCERE ÎN PEDAGOGIE

PEDAGOGIA – ȘTIINȚĂ A EDUCAȚIEI

  1. Pedagogia ca interogație asupra educației
  2. Temeiuri epistemologice ale discursului pedagogic
  3. Sistemul științelor educației

EDUCAȚIE ȘI CONTEMPORANEITATE

  1. Concepte de bază
  2. Fundamentele educației
  3. Forme educației și relațiile dintre ele
  4. Factorii educației
  5. Educația și provocările lumii actuale.
  6. „Noile educații”

COMPONENTE ALE EDUCAȚIEI

(una la alegere)

NOI DOMENII ȘI PERSPECTIVE ALE EDUCAȚIEI

(una la alegere)

PARTEA A DOUA: TEORIA SI METODOLOGIA CURRICULUMULUI

CURRICULUM. CONCEPTUALIZARE ȘI PROBLEMATICĂ

  1. Conceptul de conținut și de curriculum
  2. Derivații conceptuale

IPOSTAZE ALE FINALITĂȚILOR EDUCAȚIONALE

  1. Relația dintre ideal, scopuri, obiective
  2. Clasificarea și operaționalizarea obiectivelor pedagogice

CONȚINUTURILE CURRICULARE

  1. Sursele conținutului învățământului și criterii de selecție
  2. Transpoziția și transcodarea didactică
  3. Posibilități de organizare a conținuturilor
  4. Alternativitatea și flexibilizarea curriculară

PRODUSELE CURRICULARE ȘI IMPLEMENTAREA ACESTORA

  1. Planul de învățământ
  2. Programa școlară
  3. Manualul școlar
  4. Alte suporturi curriculare (ghiduri, soft educațional, alte auxiliare didactice).

A. Suport de curs și teme pentru masterul „Teoria și practica formării religioase” (Teologie Ortodoxă, anul I, sem 2):

Suport de curs: teoria.eval

 

Teme obligatorii pe sem. 2:

  1. Evidențiați, pe o pagina și jumatate, posibilități și limite ale evaluării atitudinilor și comportamentelor religioase;
  2. Raspundeți la una dintre întrebarile de mai jos, la alegere:
    1. Elaborați câte un test docimologic, la una și aceeași temă, unul în context școlar (la disciplina Religie) și unul pentru cateheza în biserică (1-2 pagini);
    2. Propuneți un proiect educațional extra-curricular care să vizeze formarea deprinderilor sau atitudinilor religioase (indicându-se titlul, obiectivele și competențele vizate, activitățile subsecvente, resursele antrenate – materiale, bibliografice etc. și, mai ales, evaluarea acestuia prin forme și modalități specifice) (1-2 pagini).

Termen de elaborare și prezentare: 30 mai 2017.

D. Suport de curs pentru disciplina Instruire asistata de ordinator (Specializarea PIPP, anul III, FPSE):

Apasa aici:

 

 

 

B. Suport de curs și tema pentru masterul „Comunicare si consiliere spirituala” (Teologie Ortodoxă, anul II, sem 1):

Apasă mai jos:

  1. proiect-consiliere-spirituala
  2. caracterizarea-principiilor-didactice
  3. conf-patriarhie
  4. form-relig

Temă obligatorie: Realizați un proiect de consiliere/intervenție spirituală pe un caz dat (4-5 pagini). Termen de predare: 28 ianuarie 2017.

Apasă mai jos:

  1. Catehiza.ed.relig
  2. conf.cucos.roman
  3. biserica-si-scoala
  4. Lumina de duminică, februarie 2014
  5. Final_Constantin Cucos_Alba Iulia
  6. pr.didactic
  7. programa-catehetica-pentru-anul-2015-11-03-2015

Temă de rezolvat pe sem. I:

Realizați două proiecte de formare religioasă, pe o temă la alegere, unul pentru o activitate școlară (lecție de Religie) și altul pentru o activitate de cateheză în biserică. Tema va fi aceeași, obiectivele, formele de realizare, strategiile, metodele și procedeele de evaluare fiind particularizate în raport cu specificul celor două modalități de formare religioasă. Fiecare proiect va fi explicitat pe 3-4 pagini. Termen de transmitere către responsabilul de grupă: 28 ianuarie 2017.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

[instagram-feed]