APOSTOLATUL EDUCAȚIONAL – PRIN ȘCOALĂ ȘI BISERICĂ
Se știe că o preocupare a sistemelor educaționale contemporane constă în garantarea, asigurarea și concretizarea unui atașament identitar prin ralierea grupului de apartenență la un…
Se știe că o preocupare a sistemelor educaționale contemporane constă în garantarea, asigurarea și concretizarea unui atașament identitar prin ralierea grupului de apartenență la un…
Discuțiile purtate în ultimul timp referitoare la modificarea programului de studiu la gimnaziu, prin scoaterea unor discipline (cum ar fi latina) sau micșorarea ponderii altora…
Experimentăm din plin, după cum se constată în aceste zile, spiritul civic și democratic. Am intrat în perioada pre-electorală, chiar electorală. Însă, orice achiziție sau…
Interogația și realitatea pedagogică trebuie să ia în calcul (și) prezența și influența Inteligenței Artificiale (IA) asupra componentelor, factorilor, proceselor sau determinantelor conexe cu educația….
Competiția, la modul general, atrage după sine activarea și dezvoltarea unor potențialități umane prin comparație sau întrecere cu celălalt și este firească în învățământ, fiind…
Investiția în educație și școală reprezintă o cale sigură de dezvoltare individuală și comunitară, de introducere și interiorizare a valorilor autentice, de reproducere culturală, de…
Învățarea începe cu mirarea și interogarea. Și tot cu acestea sfârșește ea. Cine se întreabă mereu acela este bine poziționat pe drumul învățării. Cine se…
Educația este un domeniu deosebit de dinamic, iar provocările ivite obligă la atitudini sau abordări reflexive pe responsabile și în cunoștință de cauză. De multe…
Asumarea și raportarea la o structură temporală sunt obligatorii oricărui program de formare instituționalizată. Ca activitate prin excelență teleologică, educația nu se poate face înafara…
Aș începe discuția cu expresia „temă pentru vacanță” (în conexiune cu cea „de acasă”, care e o altă „poveste”). „Tema”, vehiculată în context educațional, ar…